Huisartsenzorg bij Aquamarijn toegankelijk houden voor iedereen

Telefoon

  • Bel met klachten zelf met de doktersassistenten, als dat kan. Onze assistenten kunnen u dan medisch inhoudelijke vragen stellen. Zij zijn opgeleid om vervolgens te bepalen welke zorg nodig is: telefonisch advies, een lang of kort bezoek aan het spreekuur of spoedhulp.
  • Volgt na uw klacht een passend telefonisch advies? Dan gebeurt dit volgens medische richtlijnen en met goedkeuring van uw huisarts. Een bezoek aan het spreekuur is dan niet meer nodig.
  • Houdt uw gesprek met de assistenten alstublieft kort. Onze assistenten proberen u zo goed mogelijk en met respect te helpen. U helpt hen door hetzelfde te doen. En als iedereen met klachten kort belt, dan wordt ook u sneller geholpen.
  • Zorg dat u telefonisch bereikbaar bent als u een terugbelafspraak heeft.
  • Bel de spoedlijn alleen bij spoedeisende situaties: als u snel medische hulp nodig heeft
  • Heeft u vragen over uw behandeling bij de specialist? Stel uw vragen aan de specialist zelf, niet aan uw huisarts.

Websites

  • Antwoorden op veel vragen over uw gezondheid vindt u op thuisarts.nl Op deze website leest u betrouwbare informatie over ziekte en gezondheid. Een bezoek aan de huisarts is dan vaak niet meer nodig. Of u kunt na het lezen van meer informatie een gerichte vraag stellen aan uw huisarts.
  • Via Mijngezondheid.net kunt u eenvoudig en snel digitaal vragen stellen aan uw huisarts. U kunt zich aanmelden voor Mijngezondheid.net met uw digiD. 
  • Op de website Antroposana.nl vindt u onder het kopje zorginformatie, per klacht, wat u aan antroposofische zelfzorg kunt doen.

Herhaalrecepten

  • Via Mijngezondheid.net kunt u herhaalrecepten aanvragen.
  • Bent u onder behandeling van een medisch specialist? Vraag dan bij uw specialist herhaalrecepten aan voor medicijnen die hij of zij u voorschrijft.