Huisartsenpraktijk Aquamarijn
Huisartsenpraktijk Aquamarijn

Informatie over het Coronavirus leest u hier.
vanaf maandag 5 oktober adviseren wij u dringend om in het pand een mondmasker te dragen. 


De praktijk is maandag tot en met vrijdag geopend van 8.00 tot 17.00 uur. Wij nemen momenteel geen nieuwe patiënten aan. 

Mededelingen: 

  • Huisartsenpraktijk in de kerstvakantie - week 52 en week 53, lees hier meer
  • We zijn gestopt met het inloopspreekuur van 8:00 uur. Er werd zeer wisselend en in het algemeen te weinig gebruik van gemaakt, waardoor veel consulttijd onbenut bleef. 
  • hoe versterk ik mijn eigen immuunsysteem? leest u hier

Telefonische bereikbaarheid
026-351 27 12, iedere werkdag tussen 8.00 en 15.00 uur telefonisch bereikbaar.
In verband met pauzes en werkoverleg wordt tussen 10.30-11.00 uur, 12.30-13.00 uur en 15.00-17.00 uur alleen de spoedlijn (026- 351 37 19) beantwoord. 
Op donderdag is dit tussen 10.15-11.00 uur, 12.00-13.00 uur en 15.00-17.00 uur. 
Na 17.00 uur (en tot 8.00 uur 's morgens) kunt u bij dringende zaken bellen naar de huisartsenpost 0900-1598

Praktijkadres
Onder de Linden 21-8  (2e inrit, 1e ingang/rode deur)
6822 KG  Arnhem

Bereikbaarheid voor minder invaliden
De praktijk is op de eerste verdieping en zowel per trap als met een lift te bereiken.
Er is een parkeerplek voor minder validen bij de ingang. Als u slecht ter been bent kunt u in de hal bij de apotheek een rolstoel vinden die u kunt gebruiken om bij de huisartsenpraktijk te komen.

  • Samenstelling team huisartsenpraktijk

    De praktijk kent 3 vaste huisartsen in een maatschap;
    Hans van Vugt (werkt op maandag en woensdag),
    Kore Luske (werkt op dinsdag, donderdag en vrijdag)
    Manon Bos (werkt op dinsdag, donderdag en vrijdag).
    Daarnaast werkt Simone Karcher (op maandag en woensdag) in de praktijk.

    Assistentes:
    Mathilde Kalee (4 dagen per week)
    Martina Hoogerwerf (3 dagen per week)
    Marianne Klaassen (2 dagen per week)
    Mariëlle Peters-van Weelden (1 dag per week)

    Praktijkondersteuners:
    Bob Brinkman - Praktijkondersteuner GGZ  (3 dagen)
    Ingrid Boer - Praktijkondersteuner Somatiek (2 dagen)
    Karlijn van Aggelen-van der Staak – praktijkmanager (2 dagen)

    Administratie:
    Francis Hirth - financiële administratie (2 dagen)

  • Tarieven
    • Voor patiënten ingeschreven bij onze praktijk: de consulten bij uw huisarts worden vergoed door uw basisverzekering
    • Voor de consultatieve (niet ingeschreven) patiënten: € 30,00 per tien minuten (afhankelijk van uw polisvoorwaarden voor alternatieve therapie wordt dit vergoed door het aanvullend pakket). Actuele tarievenlijst consultatieve patiënten
    • Voor keuringen en dergelijke: informeert u bij de assistente naar het actuele tarief (u rekent met pin af aan de balie)
  • Kwaliteit

    De huisartsen hebben de reguliere opleiding geneeskunde gedaan en zich aanvullend geschoold in antroposofische geneeskunde.
    Sinds 2014 is de praktijk geaccrediteerd door NHG, het Nederlands Huisartsengenootschap.
    Daarmee laat de praktijk zien dat ze kwaliteit wil leveren en dat er een methode gehanteerd wordt voor het systematisch verbeteren in de huisartsenpraktijk van de reguliere zorg. NHG-Praktijkaccreditering is het kwaliteitskeurmerk voor de huisartsenpraktijk omdat het systeem is ontwikkeld door de beroepsgroep zelf. Het is dus van, voor en door huisartsen.

    Antroposofische geneeskunde
    De huisartsenpraktijk verzorgt naast de reguliere zorg ook antroposofische huisartsgeneeskundige zorg.
    Voor de antroposofische geneeskunde heeft de antroposofische artsenvereniging NVAA een eigen certificeringsprocedure en visitatie procedure van de praktijk.
    Mw. Luske is gecertificeerd.
    De nascholingseisen voor certificering van de antroposofische artsenvereniging zijn 20 uur per jaar. Dit is in aanvulling op de reguliere nascholingseisen van 40 uur per jaar.

    Patiënt enquête 2019/2020
    De praktijk heeft in 2019/2020 onderzoek gedaan naar de patiënt ervaringen middels de standaardenquête van het NPA, gebaseerd op de Europep. De patiëntenquêtes zijn zowel op praktijk-/locatieniveau uitgevoerd als op huisartsenniveau.

    Het patiënten oordeel (zoals luisteren, duidelijk zijn, betrokken zijn van de huisartsen) is gegroeid t.o.v. cijfers in 2016. Daarnaast is er op gebied van verslaglegging (de huisarts op de hoogte is van de medische achtergrond) en samenwerking 2e lijn (informeren en contact houden bij opname ziekenhuis) ook een groei t.o.v. 2016.

    De patiënten zijn positief over het gebouw en daarbij de wachtkamer. Ook is er een verbetering te zien in de wachttijden. Zowel aan de telefoon als in de wachtkamer. Hoewel deze nog steeds beter kunnen, werken wij hier o.a. aan door:

    • ·         consulten beter te begrenzen (bijv. bij een 10 min. consult niet meer dan één ziektebeeld).
    • ·         terugkomende taken structureel te verwerken in de agenda (niet alles tussendoor, zoals administratie)
Klachten

Als u niet tevreden bent over onze dienstverlening betreuren wij dat zeer. U leest hier hoe u een klacht bij ons kunt neerleggen.

Wilt u op de hoogte blijven? Meld u dan aan voor de nieuwsbrief: